"Юрка" се след 3000об/мин. и ако примерно изцедиш скоростите за може и следващата да почне над 3000 об/мин. няма проблем,нз ще гледам още какво може да се оправи,а колега да пише ако се справи с проблема.
Известие
Collapse
No announcement yet.
ВАРИАТОРА ИЛИ .....
Collapse
X
-
Здравейте, при мен проблема е същия. Когато двигателя още е студен забива муцуна и и след 2-3 мин се оправя, но интерсното е, че не всеки път се усеща- зависи от температурата... вечер когато си тръгвам от работа примерно тези дни при около 20 С го прави ужасно, докато сутрин при по хладно не толкова осезаемо. Тази алфа я карам вече две години / около 35 000 км/ и винаги си е била така. Същевременно дори и след като позагрее си е малко мудна- разбира се значително по -добре.... не ми свиркат по светофарите да се изнасям по-бързо, но например не може да завърти гуми /да избуксува/ при тръгване с повечко газ- само на пясък може
. Миналата година и сложих газов инжекцион и се надявах, че ще има разлика когато върви на газ, но положението си е същото. По всички теми чета: "вървете на диагностика", но нещо не успях да намеря препоръки за добър диагностик с нужната апаратура.... така, че моля Ви напишете някои, от които сте доволни /става дума за София/. Вероятната причина според мен специално за моя проблем е комплексна: може би температурен датчик, дебитомер, за вариатора не знам когато я запаля сутрин притраква като дизел за малко, но дали са повдигачи това или вариатора незнам. Трябва да се ходи на майстор вече защото не е добре и изведнъж ще спре напълно. За тези изминати километри заедно с алфицата не съм правил нищо: единствено- смяна термостат и разбира се консумативите.
Благодаря, Ви предварително!Alfa 145 1.4TS '98
Comment
-
Първоначално публикувано от krasvag Покажи съобщениеЗдравейте, при мен проблема е същия. Когато двигателя още е студен забива муцуна и и след 2-3 мин се оправя, но интерсното е, че не всеки път се усеща- зависи от температурата... вечер когато си тръгвам от работа примерно тези дни при около 20 С го прави ужасно, докато сутрин при по хладно не толкова осезаемо. Тази алфа я карам вече две години / около 35 000 км/ и винаги си е била така. Същевременно дори и след като позагрее си е малко мудна- разбира се значително по -добре.... не ми свиркат по светофарите да се изнасям по-бързо, но например не може да завърти гуми /да избуксува/ при тръгване с повечко газ- само на пясък може
. Миналата година и сложих газов инжекцион и се надявах, че ще има разлика когато върви на газ, но положението си е същото. По всички теми чета: "вървете на диагностика", но нещо не успях да намеря препоръки за добър диагностик с нужната апаратура.... така, че моля Ви напишете някои, от които сте доволни /става дума за София/. Вероятната причина според мен специално за моя проблем е комплексна: може би температурен датчик, дебитомер, за вариатора не знам когато я запаля сутрин притраква като дизел за малко, но дали са повдигачи това или вариатора незнам. Трябва да се ходи на майстор вече защото не е добре и изведнъж ще спре напълно. За тези изминати километри заедно с алфицата не съм правил нищо: единствено- смяна термостат и разбира се консумативите.
Благодаря, Ви предварително!Ex Alfa Romeo 145, 1.4 Twin Spark, 103hp. 1998
Skoda Fabia 1.4 16v, 75hp. 2005
Alfa Romeo 147, 1.4 Twin Spark, 105hp. 2003
Comment
-
Първоначално публикувано от RahzeL Покажи съобщениеА отностно проблема с забиването на муцуната който имат 60% от алфите, моето лично мнение е че колата просто си е така... Аз имам същия проблем като е студена, но от време на време. В смисъл един път забива друг - не... Но съм се примирил. Като изляза от нас до 1вия светофар и е пушка.
Първоначално публикувано от krasvag Покажи съобщениетака, че моля Ви напишете някои, от които сте доволни /става дума за София/.Last edited by Sm0k; d.m.y г., 19:16.Alfa Romeo Tipo 940 MY 2014, 1400 Turbo Benzina Multiair 16v, Giulietta Serie 1 Distinctive, MD 11/2015
Alfa Romeo Tipo 930 MY 1997, 1400 Twin Spark 16v, 145 Serie 1 Lusso, MD 04/1997 [Ex]
Comment
-
Хайде стига с това "Отиди на диагностика",аз ходя правят ми я и ми казват,че всичко ми е наред взимат ми паричките и казват екстра е.Паля колата на другия ден пак студена пак го прави този номер.И какво излиза отишъл съм на диагностика нищо не са ми открили,но проблема си го има,а и както казах вече всичко което описвате като възможен проблем съм го сменил.Така,че пробвайте с някой друг вариант.
Благодаря предварително и се извинявам ако тонът ми ви се е сторил груб.
Comment
-
при мен е същата работа (като жигула без смукач) ръмжи а не поема ,подмине ли 3500 се изстрелва при смяна на скоростите ако оборотите паднат под 3000 пак забиваме (дори и топла) замисля се 2-3 сек. и после тръгва . Откачал съм всяка буксичка дето може да се откачи и нищо не се променя .Пробвал съм с 5 различни дебитомера (работещи) и 2 ламбди ,голяма мистерия
сега нямам време за опити но няма да се откажа .ако някои разбере от какво е да свирка ще черпим
П.П ходил съм поне 5-6 пъти на диагностика (на няколко различни места) винаги всичко е ПЕРФЕКТНО . СО2 в изгорелите газове е като на нов автомобил а нямам дори катализатор (мотора е отварян и напълно ревизиран ,нови клапани гумички водачи и сегменти) голяма мистерияLast edited by didko_boy; d.m.y г., 13:06.146 ti пилена сгъстена и портната ежедневка
145 jtd венера полиуретанс ендуранс тиим
Comment
-
Колеги,попрочетох темата!Независимо от типа на мотора, да забива на студено има едни и същи причини.Бедна или много богата смес и запалителна система.Качеството на сместа при нас зависи от датчика за температура на охладителната течност.Масово в ниските температури дават най-разнообразни стойности,а от там и грешна смес.Тука няма място да се обсъжда сондата,защото тя изобщо не работи в тоя режим.Остава да обърнеме внимание на запалителната система.Свещите са основния проблем.Някога те бяха доволно калпави и за това им се обръщаше достатъчно внимание.Сега слагаме и забравяме за тях,а това е неправилно.Богатата смес не търпи голямо разстоние между електродите,а я си признайте,колко от вас обръщат внимание на това.Едно регулиране на разстоянието прави чудеса.Пробването на свещите,като ги извадиме и гледаме каква искра дават е пълна загуба на време.В цилиндъра нещата са други.Отвънка на чистия въздух може да работи перфектно,но вътре да пробива в изолацията и изобщо да няма искра.Защо ли!?Ами защото ток и вода откачени няма.Водата тече от горе на долу,а тока където му е най - лесно.Като е голямо разстоянието между електродите си цъка вътре.Това са основните причини да забива на студено мотора.Калпав датчик за температурата и калпава искра.Тоест свещи,кабели,а много често и клеясали букси на бобините!На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.
Comment
-
Бедна смес! И не е в темепературния датчик проблема. Както и в ламбдата не е проблема. Или дърпа въздух от някъде, или дросела се нуждае от настройка или инжекторите са с много намален дебит. Знаете ли че само 5 микрона да има отлагане на мръсотия по инжекторите си загубват до 25% от дебита. След като ви загрее колата и ламбда контрола заработи адкватно, ЕКУ-то коригира сместа, чрез времето на връскване. И тогава проблема изчезва. Започва да дозира горивото по-точно с повече време за впръскване.
Моите инжектори ги чистих 3 пъти и пак не могат да достигнат нормалния дебит 180 - 185 кубика. Идете на диагностика на инжекторите. Там където имат стенд за измерване на дебит и ултразвукова вана. Мерят, чистят, пак мерят, ако не е на ред пак чистят и така докато се достигне близка до фабричната стойност дебит на инжектор. Да сменяте дебитомери и темпертурни датчици само защото ви се струва, че в тях е порблема е безумие.
Знам какво се получава при вас. Подавате газ и нищо не се случва, а мотора се чува да буботи все едно е 8 цилиндров. Бедна смес. Действайте.
Ще оспоря вднага мнението на колегата по-горе за свещите. Не, че не е прав, но не е и това проблема. Откачете си температурния сензор и палете сутрин и карайте. Няма да има забиване. Но това не значи, че проблема е в него! Просто инжекторите работят с максимално време на пръскване. Демек си наливат доволно бензинец.
При бедна смес е точно обраното. Трябва по-дълго разстояние на свещите. По-дълга искра.Last edited by oem; d.m.y г., 10:22.Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine
Comment
-
колега съгласен съм с теб , но специално в моя случаи (предполагам и при другите алфи след 98г. ) температурния датчик е мултифункционален за стрелката за перката и за компа информацията идва от 1 датчик . Термостата ми е нов колата загрява до 90 градуса и заковава там , перката си включва малко след 90 , (мерил съм го показанията са верни) е питам се тоз комп нали и тои от там чете информация , защо обогатява сместа
свещите са denso iridium на 15 000 км
П.П. и все пак не съм пробвал да закача колата на диагностика когато е студена или да отворя аутодатата и с мултицета да премеря целия процес на загряването на автомобила и да видим какви стоиности ще покаже146 ti пилена сгъстена и портната ежедневка
145 jtd венера полиуретанс ендуранс тиим
Comment
-
Първоначално публикувано от didko_boy Покажи съобщениеколега съгласен съм с теб , но специално в моя случаи (предполагам и при другите алфи след 98г. ) температурния датчик е мултифункционален за стрелката за перката и за компа информацията идва от 1 датчик . Термостата ми е нов колата загрява до 90 градуса и заковава там , перката си включва малко след 90 , (мерил съм го показанията са верни) е питам се тоз комп нали и тои от там чете информация , защо обогатява сместа
свещите са denso iridium на 15 000 км
П.П. и все пак не съм пробвал да закача колата на диагностика когато е студена или да отворя аутодатата и с мултицета да премеря целия процес на загряването на автомобила и да видим какви стоиности ще покаже
П.С. Недей закача Денсото. То си е фабрично настроено. При кола със същи япорблем и с денсо съм провал да слагам свещи с платиниев електрод и с отстояние .030 .035 и .040. С денсото работи най-добре. Иридеивата свещ има способност да пали и по-бедните смеси. Така, че ако сложиш примерно медни свещи проблема ти ще се изостри още повече.
Не е проблема в свещите.Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine
Comment
-
Първоначално публикувано от oem Покажи съобщениеБедна смес! И не е в темепературния датчик проблема. Както и в ламбдата не е проблема. Или дърпа въздух от някъде, или дросела се нуждае от настройка или инжекторите са с много намален дебит. Знаете ли че само 5 микрона да има отлагане на мръсотия по инжекторите си загубват до 25% от дебита. След като ви загрее колата и ламбда контрола заработи адкватно, ЕКУ-то коригира сместа, чрез времето на връскване. И тогава проблема изчезва. Започва да дозира горивото по-точно с повече време за впръскване.
Моите инжектори ги чистих 3 пъти и пак не могат да достигнат нормалния дебит 180 - 185 кубика. Идете на диагностика на инжекторите. Там където имат стенд за измерване на дебит и ултразвукова вана. Мерят, чистят, пак мерят, ако не е на ред пак чистят и така докато се достигне близка до фабричната стойност дебит на инжектор. Да сменяте дебитомери и темпертурни датчици само защото ви се струва, че в тях е порблема е безумие.
Знам какво се получава при вас. Подавате газ и нищо не се случва, а мотора се чува да буботи все едно е 8 цилиндров. Бедна смес. Действайте.
Ще оспоря вднага мнението на колегата по-горе за свещите. Не, че не е прав, но не е и това проблема. Откачете си температурния сензор и палете сутрин и карайте. Няма да има забиване. Но това не значи, че проблема е в него! Просто инжекторите работят с максимално време на пръскване. Демек си наливат доволно бензинец.
При бедна смес е точно обраното. Трябва по-дълго разстояние на свещите. По-дълга искра.
---------- Post added at 08:37 ---------- Previous post was at 08:28 ----------
Първоначално публикувано от oem Покажи съобщениеНещо не си разбрал или аз теб. Прочети пак моите писанки.
П.С. Недей закача Денсото. То си е фабрично настроено. При кола със същи япорблем и с денсо съм провал да слагам свещи с платиниев електрод и с отстояние .030 .035 и .040. С денсото работи най-добре. Иридеивата свещ има способност да пали и по-бедните смеси. Така, че ако сложиш примерно медни свещи проблема ти ще се изостри още повече.
Не е проблема в свещите.146 ti пилена сгъстена и портната ежедневка
145 jtd венера полиуретанс ендуранс тиим
Comment
-
При бедна смес пак може да мирише на неизгорял бензин. Позамисли се защо. Имаш променлив ъгъл запалване. Тя неможе да доизгори горивото при нормална искра. А какво остава когато палим прекалено късно (след ГМТ)? За да избегне ЕКУ-то детонации какво прави? Пали късно. Това гориво все пак което е в цилиндъра му трябва време да изгори. Нищо, че е по-малко от колкото трябва. Сега разбираш ли?
Ако ти е богата сместа повярвай няма да забие муцунаТова не е Балканче, че да го удавиш
Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine
Comment
-
Свещите на Бош са част от проблема, другата част се състои в лошото състояние на запалителната система. Имах абсолютно същия проблем - сутрин забива муцуна при рязко настъпване или каране в много ниски обороти, гърми и .т.н. Преди 30мин си реших проблема като почистих хубаво лулите и дебитомера. Като запалих колата имах чуството че съм в друга колаВсичките проблеми изчезнаха. От информацията която имам от висшите алфисти ако си с иридиеви свещи, дори замърсяването няма да накара колата да се държи така....но които сме с Бош ще търпим...
п.п. Аз съм с големи свещи Бош и малки Беру а за колегите с 8 свещи Бош - за съжаление може и да не изчезне проблема колкото и да почиствате....Alfa Romeo 146 1.6TS '97 - ex
Fiat Grande Punto 1.4 Dynamic - ex
BMW 328i
Comment
-
Първоначално публикувано от oem Покажи съобщениеПри бедна смес пак може да мирише на неизгорял бензин. Позамисли се защо. Имаш променлив ъгъл запалване. Тя неможе да доизгори горивото при нормална искра. А какво остава когато палим прекалено късно (след ГМТ)? За да избегне ЕКУ-то детонации какво прави? Пали късно. Това гориво все пак което е в цилиндъра му трябва време да изгори. Нищо, че е по-малко от колкото трябва. Сега разбираш ли?
Ако ти е богата сместа повярвай няма да забие муцунаТова не е Балканче, че да го удавиш
п.п тва с балканчето ми хареса146 ti пилена сгъстена и портната ежедневка
145 jtd венера полиуретанс ендуранс тиим
Comment
-
Не. Недей просто да ги чистиш. Занеси ги на диагностика. Има елементи които се сменят по самите инжектори. Преди евентуално чистене или ремонт трябва да се диагностицират. Да се види дебита им. Изчистването може да не стане от 1 път. За това първо се мери дебит. След това се чисти, после пак се мери и така.
Ако просто ги изчистиш ще си мислиш, че са готови, и ако проблема го има пак ще мислиш, че не е от тях. За това със сигурност трябва да се проверят. И да се каже "ДА, били са зле, след ремонта вече са достигнали фабричните си данни".
Трябва да бъдеш сигурен, че инжекторите са на ред и налягането на горивото при рейката е 3 бара и се държи такова постояно. От самото палене до прекъсвач в движение. От там на сетне ако има проблем се търси вече по системата на сензорите или други механични повреди.Last edited by oem; d.m.y г., 14:01.Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine
Comment
Comment